EXPERȚII ÎN EFECTUL SCHIMBĂRILOR CLIMATICE ASUPRA INFRASTRUCTURII DE TRANSPORT: „AVEM NEVOIE SĂ PROIECTĂM ȘI SĂ CONSTRUIM INFRASTRUCTURA ASTFEL ÎNCÂT «SĂ SE ÎNDOAIE, DAR SĂ NU SE RUPĂ»”

Printre criteriile de care dezvoltarea și întreținerea proiectelor de infrastructură de transport din România ar trebui să țină cont – și-a făcut loc un subiect extrem de important: reziliența la schimbările și șocurile climatice.

Dar ce cuprinde această noțiune? Ce înseamnă ea? De ce trebuie să ne preocupe și cum anume ne asigurăm că o tratăm cu seriozitate? I-am invitat la dialog pe doi dintre actorii-cheie preocupați de acest subiect. Este vorba, pe de o parte, despre Bunafsha Mislimshoeva, Head of International Project Developments la RESALLIENCE by Sixense, birou ce a dezvoltat una dintre soluțiile digitale de top care ajută la colectarea de date și informații în baza cărora să se poată propune strategii coerente de reziliență (soluția este disponibilă în România prin expertiza filialei Sixense România). Și, pe de altă parte, despre Adrian Duță, Vice-președinte al Centrului Euro-Atlantic pentru Reziliență (E-ARC), care funcționează ca o platformă de comunicare între autoritățile publice, spațiul academic, societatea civilă și mediul de afaceri, pentru a construi comunități și, implicit, proiecte de infrastructură de transport mai reziliente.

Am vrut să conectăm experiența specialiștilor internaționali cu know-how-ul local și a rezultat un dialog cu bune practici și pași pe care să-i punem în aplicare în România, pentru a ne alinia standardelor europene referitoare la sănătatea infrastructurii de transport. Mai multe detalii gasiti aici: https://arenaconstruct.ro/expertii-in-efectul-schimbarilor-climatice-asupra-infrastructurii-de-transport-avem-nevoie-sa-proiectam-si-sa-construim-infrastructura-astfel-incat-sa-se-indoaie-dar-sa-nu-se-rupa/