Dilemele actuale ale industriei de construcții: forța de muncă, degradarea infrastructurii, investițiile PNRR. Digitalizarea – un răspuns posibil

Lipsa forței de muncă, starea de degradare avansată a infrastructurii de transport, investițiile PNRR pentru protejarea patrimoniului construit – sunt toate subiecte de care industria de construcții este preocupată în acest moment și pe care nu încetează să le dezbată. Deși sunt din registre diferite, aceste provocări pot avea și o soluție comună: digitalizarea și deschiderea industriei față de adopția de noi tehnologii, care să eficientizeze procesele din jurul planificării, dezvoltării și întreținerii proiectelor. Este răspunsul pe care îl oferă și Sixense România, o companie condusă de Mariana Garștea, care se ocupă cu soluții digitale și expertiză pentru procesele de risk, project și asset management, totul pentru a avea proiecte sănătoase structural pe termen lung. Iată ce ne-a explicat Mariana Garștea, specialist în monitorizare geotehnică și structurală și expert în soluții pentru transformarea digitală a infrastructurii.

Mai multe detalii gasiti aici:https://www.profit.ro/povesti-cu-profit/real-estate-constructii/dilemele-actuale-ale-industriei-de-constructii-forta-de-munca-degradarea-infrastructurii-investitiile-pnrr-digitalizarea-un-raspuns-posibil-20821296

Analiză Sixense România: Atenția acordată monitorizării structurale și geotehnice a crescut pentru 67,9% din factorii de decizie din proiectele de construcții

Conform unei analize derulate de către Sixense România, companie care oferă soluții digitale și expertiză pentru sănătatea mediului construit, pentru 67,9% dintre factorii de decizie din proiectele de construcții locale a crescut importanța acordată serviciului de monitorizare geotehnică și structurală față de acum câțiva ani.

Mai mult, 85,7% dintre factorii de decizie chestionați consideră că folosirea monitorizării pe toată durata de viață a proiectului este foarte importantă.

Posibilitatea de a interveni proactiv, siguranța și conformitatea cu normele: cele mai importante motive pentru a apela la monitorizare

Cele mai frecvent menționate motive pentru care specialiștii din industria de construcții apelează în general la serviciile de monitorizare geotehnică și structurală sunt, în ordine: posibilitatea de a interveni proactiv pentru întreținerea asset-ului (67,9%), urmată de siguranța și sustenabilitatea proiectului pe termen lung (60,7%), conformitatea cu normele și standardele în vigoare (57,1%), asigurarea calității proiectului dezvoltat (51,8%), respectiv controlul direct asupra modului în care se comportă structura asset-ului (50%).

mai multe detalii gasiti aici: https://www.revistabiz.ro/sixense-romania-atentie-monitorizare-structurala/

 

Dragi autorități publice, ce vom face atunci când infrastructura de transport va fi în colaps din cauza șocurilor climatice?

 

Dragi autorități publice,

Mă adresez vouă legat de un subiect adesea neglijat, care pare greu, vag și cu siguranță plasat „undeva în viitor”, nicidecum prioritatea numărul 1 din prezent: reziliența infrastructurii României în fața șocurilor climatice.

Numele meu este Mariana Garștea, conduc o echipă care oferă soluții pentru sănătatea pe termen lung a mediului construit, dar acum mă adresez în primul rând ca un cetățean preocupat de discuțiile asupra cărora ne întoarcem an de an: trenurile au întârzieri mari din cauza temperaturilor ridicate, autostrăzile sunt afectate deseori de alunecări de teren din cauza inundațiilor, nimic nu mai e stabil sau previzibil în ceea ce știam odată despre mediul exterior.

Mai multe detalii gasiti aici: https://republica.ro/dragi-autoritati-publice-ce-vom-face-atunci-cand-infrastructura-de-transport-va-fi-in-colaps-din-cauza

 

Monitorizarea automatizată: „Este esenţial să fii informat real time, mai ales în proiecte de infrastructură, când timpul este totul, iar riscurile pot fi uriaşe”

Tehnologia a pătruns şi în domeniul construcţiilor. Deşi mai timid decât în alte industrii, există tot mai mulţi jucători pregătiţi să ofere soluţii performante şi să contribuie la ridicarea standardelor în proiectele locale de construcţii.

Unul dintre aceştia este Sixense România, o companie care oferă soluţii digitale şi expertiză pentru sănătatea mediului construit, condusă de Mariana Garştea, CEO. Printre serviciile oferite de Sixense România se află, de exemplu, monitorizarea structurală şi geotehnică prin IoT (Internet of Things) şi soluţii digitale.

Am discutat cu Mariana despre digitalizare şi paşii înainte pe care îi poate face industria construcţiilor, cât timp rămâne deschisă inovaţiei şi soluţiilor moderne, racordate vremurilor în care trăim şi nivelului actual al pieţei aici: https://www.bursa.ro/advertorial-monitorizarea-automatizata-este-esential-sa-fii-informat-real-time-mai-ales-in-proiecte-de-infrastructura-cand-timpul-este-totul-iar-riscurile-pot-fi-uriase-67394643

PNRR aprobat. Care sunt provocarile infrastructurii de transport nationale?

– Vorbim cu totii despre necesitatea de a avea o infrastructura de transport performanta si eficienta. Dar ce inseamna, de fapt, o planificare si o gandire corecta a acesteia? Ce trebuie avut in vedere?
– O infrastructura de transport performanta inseamna sa planificam din start avand in minte toata durata de viata a proiectului, nu doar proiectarea si executia acestuia.
Dincolo de inaugurari de proiecte, dincolo de un numar anume de kilometri dati in exploatare, care in general indica o gandire mai degraba orientata pe termen scurt, este important ca inca din etapa de pre-fezabilitate sau fezabilitate sa luam in considerare sanatatea structurala a proiectului, modul in care va fi el gestionat si in exploatare, urmarirea lui in timp, capacitatea de a interveni proactiv si de a preveni anumite riscuri pe durata lui de viata.

Interviu cu Mariana Garștea, CEO Sixense România. Final de 2021: lecții și tendințe în industria de construcții și real estate

Dacă tragem linie, cum a arătat industria de construcții la finalul acestui an? Ce s-a schimbat, ce-a fost bine și unde e loc de îmbunătățiri pe viitor? Ce concluzii putem trage și încotro ne îndreptăm?

Am stat de vorbă cu Mariana Garștea, CEO Sixense România, care face o analiză a tuturor acestor subiecte, în interviul de mai jos. Misiunea companiei pe care o conduce este să optimizeze și să prelungească durata de viață a mediului construit, prin expertiză integrată și soluții digitale utile în procesele de asset, risk și project management.

Iată perspectiva Marianei despre cum arată preocupările industriei de construcții și real estate, la final de 2021.

Mai multe detalii gasiti aici: https://www.profit.ro/povesti-cu-profit/real-estate-constructii/interviu-cu-mariana-garstea-ceo-sixense-romania-final-de-2021-lectii-si-tendinte-in-industria-de-constructii-si-real-estate-20515080

9 LUCRURI DESPRE CUM AR TREBUI SĂ NE RAPORTĂM CORECT LA ACTIVITATEA DE MONITORIZARE STRUCTURALĂ ȘI GEOTEHNICĂ

Suntem la finalul unui an în care industria de construcții s-a confruntat cu multiple provocări.

Pandemia a accelerat necesitatea de a introduce și mai mult tehnologia în procesele de construcții, în timp ce noile directive europene referitoare la sustenabilitate și la evaluarea impactului provocat de schimbările climatice au pus preocupări noi pe agenda factorilor de decizie locali. De asemenea, cerințele tot mai crescute ale utilizatorilor finali cu privire la calitatea mediului construit trebuie și ele înțelese și integrate cu o atenție sporită.

În tot acest context, iese la suprafață o problematică importantă, ce ar putea fi rezumată astfel: cât de multe știm despre siguranța și sănătatea structurală a proiectelor pe termen lung? Cum le urmărim, cum intervenim, ce soluții și măsuri luăm? La toate acestea răspunde o activitate esențială: monitorizarea geotehnică și structurală.

Constat însă deseori că, deși este o activitate la îndemâna tuturor proprietarilor, dezvoltatorilor sau gestionarilor de asset-uri, rolul ei este încă înțeles greșit pe alocuri. Așa că am decis să explic câteva principii și concluzii importante despre activitatea noastră principală de la Sixense România.

Mai multe detalii gasiti aici: https://arenaconstruct.ro/9-lucruri-despre-cum-ar-trebui-sa-ne-raportam-corect-la-activitatea-de-monitorizare-structurala-si-geotehnica/

 

MARIANA GARȘTEA, SIXENSE ROMÂNIA: „AR TREBUI SĂ NE PREOCUPE MULT MAI MULT CALITATEA ȘI SIGURANȚA, NU DOAR SĂ NUMĂRĂM PROIECTELE CĂRORA LE TĂIEM PANGLICA”

Vorbim de foarte mult timp despre sustenabilitate în construcții. Însă punem cu adevărat în practică, la toate nivelurile, acest concept? Știm cu adevărat cum ne ajută el și ce beneficii aduce?

Am discutat cu Mariana Garștea, CEO Sixense România, specialist în monitorizare geotehnică & structurală și în soluții pentru transformarea digitală a mediului construit – despre ce înseamnă o gândire ce prioritizează sustenabilitatea într-un proiect de construcții. Și cum contribuie activitatea de monitorizare structurală și geotehnică la construcții sustenabile, mai sigure, sănătoase și eficiente.

Mai multe detalii gasiti aici:https://arenaconstruct.ro/mariana-garstea-sixense-romania-ar-trebui-sa-ne-preocupe-mult-mai-mult-calitatea-si-siguranta-nu-doar-sa-numaram-proiectele-carora-le-taiem-panglica/

SIXENSE: Impactul schimbarilor climatice asupra infrastructurii de transport. Este pregatita Romania?

Poate nicicand nu am vazut cu totii mai clar decat anul acesta socurile climatice prin care trecem. A fost o vara torida, in care caldura excesiva a pus presiune pe infrastructura de transport locala si, uneori, a facut-o complet nefunctionala.

Este evident ca ne pregatim pentru schimbari climatice din ce in ce mai mari. Toate acestea nu pot decat sa lase urme grave si sa erodeze, incetul cu incetul, o infrastructura care nu este inca suficient de pregatita in fata riscurilor de acest tip.

Ce este de facut, mai ales in contextul in care, de ani de zile, Banca Mondiala si Uniunea Europeana cer Romaniei sa imbunatateasca urgent rezilienta infrastructurii de transport la dezastre si schimbari climatice? Ne povesteste Karim Selouane, fondator al unei solutii digitale revolutionare ce ajuta la planificarea unei strategii coerente si eficiente de adaptare a infrastructurii de transport in fata riscurilor climatice.

Mai multe detalii gasiti aici: https://www.revistaconstructiilor.eu/index.php/2021/09/01/sixense-impactul-schimbarilor-climatice-asupra-infrastructurii-de-transport-este-pregatita-romania/

REZILIENȚA INFRASTRUCTURII DE TRANSPORT, SUBIECTUL CE TREBUIE PUS URGENT PE AGENDA ROMÂNIEI. CUM NE PREGĂTIM?

Interviu cu Mariana Garștea, CEO Sixense România

Un subiect important începe să ocupe tot mai mult loc în spațiul public de la noi: ce este de făcut pentru a îmbunătăți reziliența infrastructurii de transport? Unde suntem, ca țară, în ce privește vulnerabilitatea acesteia? Care sunt pașii pe care îi putem face pentru a avea o infrastructură mult mai rezistentă, cu o capacitate de adaptare ridicată în fața șocurilor climatice, ce reprezintă un fenomen tot mai des întâlnit la scară largă?

Un punct de vedere pe toate aceste problematici a oferit în continuare Mariana Garștea, CEO Sixense România, specialist în monitorizare structurală și geotehnică și în soluții pentru transformarea digitală a infrastructurii aici : https://arenaconstruct.ro/rezilienta-infrastructurii-de-transport-subiectul-ce-trebuie-pus-urgent-pe-agenda-romaniei-cum-ne-pregatim/

Mariana Garștea, specialist monitorizare geotehnică & structurală, despre tunelurile rutiere și feroviare din România: „Este nevoie de know-how la cel mai înalt nivel pentru a răspunde nivelului de risc în cazul acestor proiecte”

 De ce proiectele de tuneluri au lipsit pentru o perioadă de timp de pe agenda României? Ce fel de expertiză presupune un astfel de proiect, mai ales atunci când ne referim la exploatarea lui în siguranță?

Unde căutăm specialiștii, cum ne ajută tehnologia și soluțiile digitale în acest sens? Ce este de făcut pentru a ne pregăti să facem pasul următor în dezvoltarea unei infrastructuri de transport care are avantaje majore pentru fluidizarea și eficientizarea mobilității și nu numai?

La toate aceste întrebări ne răspunde doamna Mariana Garștea, specialist în monitorizare structurală & geotehnică și în soluții pentru transformarea digitală a infrastructurii, în prezent CEO la Sixense România. Compania face parte din Sixense Group, cu o bogată experiență la nivel internațional în monitorizarea în execuție și exploatare pe proiecte de tuneluri în particular și în utilizarea de soluții digitale pentru optimizarea și prelungirea duratei de viață a mediului construit, în sens larg aici :https://www.profit.ro/povesti-cu-profit/real-estate-constructii/mariana-garstea-specialist-monitorizare-geotehnica-structurala-tunelurile-rutiere-feroviare-romania-nevoie-know-how-cel-inalt-nivel-raspunde-nivelului-risc-cazul-acestor-proiecte-20280498

SIXENSE: Monitorizarea structurala si geotehnica automatizata pentru tunelurile rutiere si feroviare. Beneficii.

Monitorizarea structurala si geotehnica a infrastructurii tunelurilor este o sarcina foarte complexa. Aceasta poate fi in general definita ca un act coordonat de achizitie, prelucrare, comunicare si arhivare a informatiilor despre actiunile asupra unei structuri si / sau efectele actiunii asupra unei structuri intr-o anumita perioada de timp.

Pentru a gestiona corect functionarea si intretinerea tunelurilor, intregul sistem de monitorizare trebuie sa fie eficient. In ultimii ani, sistemele traditionale de monitorizare a tunelurilor au devenit neputincioase in fata unor cantitati uriase de date, pe masura ce numarul tunelurilor si al senzorilor de monitorizare creste.

 Mai multe detalii gasiti aici: https://www.profit.ro/povesti-cu-profit/real-estate-constructii/mariana-garstea-specialist-monitorizare-geotehnica-structurala-tunelurile-rutiere-feroviare-romania-nevoie-know-how-cel-inalt-nivel-raspunde-nivelului-risc-cazul-acestor-proiecte-20280498

 

De ce ar trebui să ne pese tuturor de starea infrastructurii din România

Am crescut în Republica Moldova, într-un sat din raionul Orhei și am avut o copilărie frumoasă, genul despre care astăzi pare că citești doar în cărți.

Îmi aduc aminte că multe veri la rând mergeam cu bobocii de gâscă și cu o sacoșă mare de cărți până spre digurile râului Cula, la vreo 400 de metri de casă. Nu departe, se înălța și singurul pod din zonă care traversa râul. Când a fost construit acel pod – nu știu nici în prezent, însă îmi era adăpost la fiecare ploaie, mie și bobocilor mei de gâscă.

Mai multe detalii gasiti aici:https://republica.ro/de-ce-ar-trebui-sa-ne-pese-tuturor-de-starea-infrastructurii-din-romania

Big Brother de pe şantiere. Cum văd „actorii” din construcţii rolul monitorizării comportării construcţiilor în cazul unei clădiri sau al unui proiect de infrastructură

Sustenabilitatea, când vine vorba despre construcţii, pare să se regăsească pe agendele tuturor dezvoltatorilor imobiliari, însă de la plan la implementare calea este lungă. Atenţia asupra acestui criteriu de bifat în descrierea unui proiect nu se manifestă doar printr-o grijă la materialele de construcţii utilizate sau prin atenţia la consumul de energie pe care îl generează un proiect – fie el clădire sau autostradă. Atenţia începe încă din momentul alegerii terenului, încă de la primele schiţe creionate pe calculator.

Tocmai de aceea, Sixense România – filiala locală a grupului francez cu acelaşi nume – este un partener-cheie în lucrările de construcţii, pentru că, prin soluţii, expertiză şi tehnologie de monitorizare a comportamentului construcţiilor în timp, se asigură că orice tip de proiect – de la clădiri de birouri, până la proiecte complexe de infrastructură rutieră, feroviară sau hidrotehnică – stă în picioare după toţi parametrii necesari.

Mai multe detalii gasiti aici: https://www.zf.ro/constructii-imobiliare/big-brother-de-pe-santiere-cum-vad-actorii-din-constructii-rolul-19766472

Proiectul „metrou la Cluj”. Cum se fac lucrurile în alte țări și cum construim eficient o infrastructură feroviară sigură și la noi? Interviu cu Mariana Garștea, CEO SIXENSE România

Mariana Garștea este Directorul General SIXENSE România, o companie care oferă tehnologii, soluții și expertiză de monitorizare și urmărire în timp a riscurilor asociate proiectelor de construcții și infrastructură.

Pe limba tuturor, acest lucru înseamnă, de fapt, că echipa SIXENSE România se asigură că orice tip de proiect – de la clădirile de birouri până la proiecte complexe de infrastructură rutieră, feroviară, hidrotehnicăă etc. – stă în picioare după toți parametrii necesari, poate fi folosit în siguranță, rezistă cât mai mult în timp și aduce astfel beneficii investitorului sau proprietarului său.

Cu Mariana am stat de vorbă despre noul proiect de infrastructură feroviară anunțat la Cluj de autorități, metroul care promite să transforme orașul prin toate oportunitățile pe care le antrenează: dezvoltarea economică, creșterea calității vieții, fluidizarea traficului, ca să enumerăm doar câteva dintre ele.

Iată ce ne-a spus despre cum se fac lucrurile în afară: https://zcj.ro/economie/proiectul-metrou-la-cluj-cum-se-fac-lucrurile-in-alte-tari-si-cum-construim-eficient-o-infrastructura-feroviara-sigura-si-la-noi-interviu-cu-mariana-garstea-ceo-sixense-romania–205635.html

Specialist, despre proiectul de metrou de la Cluj-Napoca: Infrastructura de transport subterană va crea noi oportunități economice pentru un centru urban cum este Clujul

Proiectul unei linii de metrou la Cluj-Napoca, lansat de primarul Emil Boc, este considerat o prioritate a administrației locale, având scopul de a decongestiona traficul din oraș. Un astfel de proiect presupune lucrări vaste, costurile unei astfel de investiții fiind estimate la un milliard de euro.

Mariana Garștea, CEO SIXENSE România, companie care oferă tehnologii de instrumentare și monitorizare a riscurilor structurale și geotehnice asociate șantierelor, precum și inginerie specializată pentru diagnosticarea, protecția și întreținerea activelor (asset management) și platforme informatice digitale, a acordat un interviu pentru Cluj24.ro despre ce presupune proiectul liniei de metrou din Cluj-Napoca.

De precizat că firma este parte din SIXENSE GROUP, lider mondial în domeniu, prezentă în România din 2009.

Printre proiectele din portofoliul SIXENSE România se numără prima secțiune – linia de Metrou 5 București (monitorizare geotehnică și structurală), tunelele Daneș și Sighișoara (monitorizare geotehnică și structurală feroviară), linia de metrou 4 București (monitorizare structurală în exploatare), pod nou Agigea (monitorizare structurală în exploatare), Țiriac Tower, Ana Tower, Green Court C (monitorizare geotehnică și structurală).

Mai multe detalii gasiti aici: https://cluj24.ro/exclusiv-specialist-despre-proiectul-de-metrou-de-la-cluj-napoca-infrastructura-de-transport-subterana-va-crea-noi-oportunitati-economice-pentru-un-centru-urban-cum-este-clujul-27459.html

Interviu cu CEO-ul companiei care se luptă să digitalizeze statul: Nu se mai pierd informații, nu se mai caută hârtii

Monitorizarea lucrărilor de construcții în timp poate să prevină incidente care ar putea pune în pericol construcția în sine sau chiar vieți omenești și să eficientizeze bugetele investitorilor, deoarece nu se mai „scapă” date, nu se mai pierd prin hârtii și prin birouri și nu mai intervin erori umane grave, consideră Mariana Garștea, CEO al companiei Sixense România, care încearcă să aducă tehnologia inclusiv în relația cu autoritățile publice din construcții.

„Introducerea tehnologiei este un pas necesar în zona de construcții publice, în general, și de monitorizare și asset management în particular, din care avem cu toții numai de câștigat. Nu se mai pierd informații, nu se mai caută hârtii, nu se mai pierde timp valoros în integrarea părților multiple din proiect, nu se mai pierd bugete investite în moduri și zone care nu aduc maximum de plus valoare pe termen mediu și lung. Se anticipează riscuri și se poate interveni în gestionarea lor în mod proactiv, ceea ce salvează resurse financiare și umane și chiar vieți omenești, versus atitudinea reactivă (după o alunecare de teren, după surparea unui versant)”, spune Mariana Garștea

Ea adaugă că: https://www.wall-street.ro/articol/Real-Estate/259865/interviu-ceo-sixense-constructii-mariana-garstea-se-lupta-sa-digitalizeze-statul.html#gref

Lucrările de urmărire a comportării în timp, atât de necesare în anumite proiecte de infrastructură de transport, nu sunt prevăzute nici tehnic, nici financiar

Este timpul pentru recapitulări şi lecţii din încă un an care a venit cu noi provocări pentru industria construcţiilor – iar acestea nu au fost deloc puţine, conform unui comunicat remis redacţiei. Presiunea pe costuri, blocarea anumitor autorizaţii de construire în Bucureşti, discuţiile acerbe în jurul stării infrastructurii locale – toate au marcat anul 2022.

În interviul cu Mariana Garştea, CEO Sixense România va spune cum vede anul care trece, în ceea ce priveşte businessul pe care îl conduce şi care oferă servicii de urmărire a comportării construcţiilor în timp, prin soluţii digitale de ultimă generaţie.

Iată ce ne-a spus: https://www.bursa.ro/mariana-garstea-sixense-romania-lucrarile-de-urmarire-a-comportarii-in-timp-atat-de-necesare-in-anumite-proiecte-de-infrastructura-de-transport-nu-sunt-prevazute-nici-tehnic-nici-financiar-09045840